Glühwein en Sauerkraut - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu Glühwein en Sauerkraut - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu

Glühwein en Sauerkraut

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

15 December 2013 | Verenigde Staten, San José

Dit weekend begon nog behoorlijk Amerikaans, met een bezoek aan een bar in de buurt met een stuk of 10 IBMers, het was erg druk, maar zeker erg gezellig. Voor zaterdag stond echter iets compleet anders gepland. Een oerdegelijke Deutsche Weihnachtsmarkt, met Glühwein, Bratwurst (helaas al uitverkocht toen wij daar kwamen), Sauerkraut en Kartoffelsalat, hoewel dat laatste beter had omschreven kunnen worden als ‘Kalte Kartoffeln” maar dat geheel terzijde.
Voor de Weihnachtsmarkt ben ik nog wezen klimmen in een klimhal, erg gaaf, maar heel zwaar. We hadden om 6u afgesproken bij de kerstmarkt en om 7 uur zouden nog 2 anderen komen die we zouden ontmoeten bij de kerstboom. Ze belden ons echter op dat ze bij de kerstboom stonden maar ons niet konden vinden. Bleek dat ze op een andere (Amerikaanse) kerstmarkt waren, zo’n 25km verderop! Na een half uur waren ook zij bij de groep en konden we genieten van de Glühwein en het Duitse eten. Toen de kerstmarkt tegen 9 uur sloot vervolgden we onze weg naar das Bierhaus waar
Vrijdag was er een Christmas party bij IBM, en aangezien ik sinds kort een fiets heb, besloot ik het er maar op te wagen om naar IBM te fietsen. Dit is zo’n 11 kilometer, waarbij vermeld moet worden dat de laatste 3 km zo’n 200 meter geklommen wordt, 7% gemiddeld dus! De eerste 8km waren in 25 minuten afgelegd en over de laatste 3km deed ik ook 25 minuten. Man man man wat is die berg steil. Waar ik het in het begin nog wel koud had ging de jas op het eind wel open zo heet had ik het.
Gelukkig werd mijn inspanning beloond met het feit dat ik op het feest een biertje en wijntjes mocht nuttigen en ik heb ook nog zelfs een fles champagne gewonnen :). De terugweg ging een stuk makkelijker, snelheden van boven de 60 kmh werden niet geschuwd en ik was na 3-4 minuten al weer beneden.

Vandaag wordt een beetje bijkomen van de sportieve afgelopen 2 dagen, hardlopen, fietsen, klimmen. Ik moet oppassen dat ik niet te sportief word... :)
De komende week ga ik nog wat experimenten doen bij IBM, het gaat aardig, maar echte resultaten zijn er nog niet. Hopelijk gaat er nog wat lukken voor de vakantie, die voor mij vrijdagmiddag al begint als ik Floor mag ophalen van het vliegveld!


Oh ja, en ook deze keer weer twee leuke IBM filmpjes. Deze keer van de Physics groep die het bekende filmpje "A Boy and his Atom" hebben gemaakt. Onze chemie groep gaat veel om met de physics groep, dus ken ook wel een aantal mensen uit dit filmpje.
het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=oSCX78-8-q0
Achtergrond, uitleg, making of: http://www.youtube.com/watch?v=xA4QWwaweWA

  • 15 December 2013 - 22:34

    Jos:

    Weer een fantastisch verhaal. De filmpjes zijn idd een aanrader, geweldig.

  • 16 December 2013 - 09:36

    Oma Lulof:

    wederom heb ik genoten van je verhaal met alle belevenissen.
    Geweldig hoe je alles ervaart en ervan geniet.
    Ik wens jullie vast fijne en gezellige Kerstdagen en veel plezier samen met Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 9603

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 27 April 2013

Stage in California!

Landen bezocht: