De eerste week - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

15 November 2013 | Verenigde Staten, San José

Afgelopen dinsdag was het dan zo ver. Om half 5 ging de wekker en om 5 uur werden we opgehaald door moeders, die zo aardig was om mij naar Schiphol te brengen. Na het inchecken en afscheid nemen was het dan echt zo ver, ik zou naar Amerika vliegen!
Na een prima vlucht van zo'n 12 uur stond ik eindelijk weer aan de grond, in San Francisco, California welteverstaan. Ik zou worden opgehaald door Paul (Vriend van Nora, die hier al 2 maanden stage loopt), maar voordat ik het vliegveld af kon, moest ik eerst nog door Immigration. Alle Amerikanen kregen voorrang, wat inhield dat er voor alle buitenlanders maar liefst 1 loket open was, met als gevolg dat ik meer dan een uur heb moeten wachten voordat ik officieel toegelaten was op Amerikaans grondgebied.
Paul reed me toen naar hun huis, waar ik me even kon douchen en omkleden, dat was ook wel nodig na een vlucht van een halve dag!
Ik had nog geen kamer kunnen vinden (beetje laat begonnen met actief zoeken, maar ook weinig respons gekregen op emails), maar binnen IBM was geregeld dat ik voor nood in een huis kon blijven waar 3 collega-IBM interns woonden, Alex, Oliver en Gijs. Tegen de avond werd ik door Alex opgehaald, die me naar mijn tijdelijke slaapplaats bracht. Omdat ik 9 uur achter liep door het tijdverschil, was ik al flink moe, maar vastberaden om op te blijven tot 10 uur ’s avonds (7 uur ’s ochtends voor mijn gevoel) besloot ik mee te gaan met Nora, Paul en Gijs naar een bar in de buurt, waar we wat hebben gedronken met een aantal IBM interns en vrienden. Tegen half 10 waren we weer thuis en na daar nog een biertje te hebben gedaan ben ik maar gaan slapen.
Door de jetlag werd ik helaas de volgende ochtend om 5 uur al weer wakker, maar gelukkig kon ik nog even doorslapen tot 8 uur. Even ontbijt gehaald en toen naar Hertz autoverhuur gelopen. Aldaar heb ik een auto gehuurd (Kia Soll), maar dit kon nog niet op de IBM corporate discount, dus ik moest volle mep betalen.
Op woensdag en donderdag ben ik dus vooral op zoek geweest naar woonruimte, wat nogal tegenviel. Weinig telefoonnummers en op e-mail werd matig gereageerd. Uiteindelijk heb ik 3 kamers bekeken en voor de kamer waar ik nu zit gekozen. Ik zit tot het eind van de maand in deze kamer, waarna ik naar de grotere kamer kan verhuizen. Gelukkig kon ik zojuist een nieuwe auto huren, nu wel op IBM rate, dus nu heb ik een Chevy Sonic voor de komende weken.
Verder wordt het nu wel even afzien tot maandag, ik verveel me behoorlijk dus ik hoop dat ik in het weekend nog wat leuke dingen kan ondernemen. Maar vanaf maandag kan ik me vol op mijn stage gaan storten.

Mijn nieuwe adres en telefoongegevens zijn nu:
5278 Rio Grande Drive
CA-95136 San Jose
USA
Telefoon: +1 408 839 7761, maar op mijn NL nummer ben ik ook gewoon bereikbaar.

  • 16 November 2013 - 10:57

    Rinie Lubbers:

    Hallo roy,

    Oma en ik hebben net je verslag gelezen en de fotos bekeken ziet er goed uit, we blijven je volgen.hier is alles goed.
    Groetjes van onsuit een kil en mistig deurningen.

    Oma en rinie.



  • 16 November 2013 - 22:12

    Clemens:

    Grote bakken he die amerikaanse autos ? :)

  • 17 November 2013 - 05:15

    Roy Lubbers:

    Super mooi, buurman heeft een nieuwe caddilac en een nieuwe corvette Z06, overbuurman een oude caddillac en zo'n beetje iedereen in de straat een oversized pick-up :)
    Mazda CX-7 ook wel gezien, maar hier rijden ze nog liever in de CX-9

  • 19 November 2013 - 15:39

    Oma Lulof:

    Hallo Roy, het is leuk om jou verslag te lezen en alles klinkt erg positief.
    Hopelijk heb je straks een iets grotere kamer en je hebt ook al een collega die je
    van alles heeft laten zien, geweldig allemaal.
    Nu maandag aan de slag, veel succes,
    liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 9605

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 27 April 2013

Stage in California!

Landen bezocht: