Back to work - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu Back to work - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu

Back to work

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

21 Januari 2014 | Verenigde Staten, San José

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, dus het wordt weer hoog tijd om jullie een beetje bij te praten over de afgelopen 3 weken. Het vorige verhaal was van oudejaarsdag, dus laat ik maar beginnen met de jaarwisseling. Deze hebben we gevierd bij Alex, Gijs en Oliver thuis, samen met nog wat andere mensen. Voor het eerst sinds tijden lagen we rond 2-3 uur al in bed met oud en nieuw. Uitgaan doet men hier niet echt dus na 12 uur dronken we nog even wat na, om vervolgens naar huis te gaan. Wel erg gezellig overigens!
Nieuwjaarsdag stond vooral in het teken van relaxen en weinig doen, maar omdat we dat nogal zonde vonden van de tijd die we hier samen waren besloten we de dag erna om naar Monterey te rijden om de beroemde 17-Mile Drive te rijden. Dit was zeker de moeite waard, ondanks dat een ongedefinieerd projectiel (beest) het nodig vond de gehele zijruit aan Floor’s kant te besmeuren met zijn/haar ingewanden.
We zijn ook nog een dag naar de shooting range geweest. Een vriend van Oliver heeft een geweer en was zo vriendelijk om deze aan ons te lenen (hij ging zelf ook mee natuurlijk). Na kleiduiven en shells te hebben gehaald reden we naar de shooting range om te kijken hoe goed onze aim was. Dit viel in het begin flink tegen, maar na een tijdje ging het steeds beter. 75 schoten, 75 kleiduiven en een zere schouder later reden we weer terug.
De maandag na oud en nieuw was het helaas zo ver, Floor moest weer terug naar Nederland en ook ik moest weer aan het werk. Na haar naar het vliegveld te hebben gebracht en afscheid genomen te hebben moest ik dan toch echt weer aan het werk.
Bij IBM gaat alles z’n gangetje. Het loopt nog steeds niet super vlot, maar ik heb het gevoel dat we in de buurt komen van de oplossing. Nog even doorzetten dus.
Sinds afgelopen woensdag heb ik ook geen auto meer. Eens kijken of hier ook te overleven is zonder auto (wellicht af en toe een weekendje huren, maar voor de rest alles met de fiets, lopend, OV of met anderen meerijden).
Afgelopen zondag was ook de halve finale van de NFL, football dus. De winnaar van deze wedstrijd mag het over 2 weken opnemen tegen de Denver Bronco’s en hopelijk zouden het de San Francisco 49ers worden. Helaas mocht het niet zo zijn, ze verloren met 17-23. Helaas, maar dit betekent dus dat ik de superbowl als neutrale toeschouwer mag gaan bekijken.
Tot slot staat er volgende week ook nog een weekendje Santa Cruz op de planning met een aantal IBM collega’s. Kortom, ik vermaak me hier prima. :)

• 21 Januari 2014 - 09:27

Kim Derkink:

Still going strong!!! Enjoy...

• 21 Januari 2014 - 09:50

Rinie Lubbers:

Fijn weer een verslag te lezen, print het uit voor oma, zo kan ze jouw blijven volgen.
    Het heeft hier vo. gehageld, en het is waterkoud...toch nog winter?????

groetjes van Oma,en de rest uit Deurningen.

Rinie.

• 22 Januari 2014 - 04:27

Roy Lubbers:

Het is hier overdag 20 graden, 's nachts koelt het wel af tot 5. Maar sinds ik hier ben heeft het nog maar 3 keer een beetje gedruppeld. Zuid-Californie heeft nu een soort noodtoestand ivm watertekort, bosbranden en extreme droogte. Het is geloof ik de droogste winter sinds ze dat bijhouden, dus best wel extreem.
    Op zich wel mooi dat we buiten kunnen lunchen in het zonnetje in ons T-shirt, maar voor de rest mag het hier best wel gaan regenen. Liefst 's nachts :)