Amerikanen en de superbowl - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu Amerikanen en de superbowl - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu

Amerikanen en de superbowl

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

04 Februari 2014 | Verenigde Staten, San José

364 dagen per jaar worden TV-reclames gemeden als de pest. Een uitgelezen moment om het toilet te bezoeken, wat drinken te halen of we skippen de reclame met onze harddisk-recorder. Maar die ene dag per jaar, Superbowl Sunday, lijkt het wel alsof de reclames belangrijker zijn dan de wedstrijd zelf. Een gemiddeld spotje kan al tot 4 miljoen dollar aan zendtijd kosten en dan praten we nog niet eens over de productiekosten. Voor zoveel geld mag je dan ook wel wat verwachten. En inderdaad, de reclames waren over het algemeen erg origineel en grappig. (zie ook http://www.youtube.com/user/adblitz )
Dan de wedstrijd. Seattle Seahawks tegen de Denver Bronco’s, waarbij de laatstgenoemde de favoriet waren. Op 3FM werd de Bronco’s quarterback vergeleken met Ronaldo/Maradona, dus het was een grote verrassing toen hij binnen 12 seconden de bal verprutste en de eerste punten van de wedstrijd voor de Seahawks waren. Vanaf dat moment was het eigenlijk al geen wedstrijd te noemen. Met ontluisterend slechte verdediging van de Bronco’s en doordachte interceptions van de Seahawks stond het aan het einde van het derde kwart 29-0. Beschamend. Gelukkig voor de Bronco’s konden ze op de valreep van het derde kwart nog hun eerste en enige punten scoren om de wedstrijd uiteindelijk te verliezen met 43-8. Superbowl onwaardig dus, hoewel we een gezellig feestje hadden met leuke commercials en een gave half-time show.

Verder hebben we vorig weekend met 12 IBMers een huisje in Santa Cruz gehuurd. Geheel in stijl hebben Nora en ik een all-American muscle car gehuurd: Chevrolet Camaro SS, de cabrioversie natuurlijk. De 6.2 liter V8 bracht ons binnen 5 seconden van stilstand op 100 km/h, wat helaas ook zo’n beetje de maximum snelheid is, maar het gaf zeker wel een kick!
Na wat uitgewaaid te zijn op het strand en zelfs nog even gebeacht, reden we terug over Hwy 9, een smalle, tweebaans (1 voor ons en 1 voor de tegenliggers) snelweg door de bergen met veel bochten. Kortom een mooi ritje. Aan het eind van de middag zijn we nog naar een observatory geweest met mooi uitzicht over de baai met zonsondergang. Zondag nogmaals een berg’snel’weg gereden om maar zoveel mogelijk gebruik te maken van onze auto. 400 km gereden, verbruik 1:6, gelukkig kost de benzine hier nog geen dollar per liter, anders was het wel een duur grapje geworden :)
Dat was ook meteen de laatste mooie dag, afgelopen week was het een stukje kouder en heeft het een paar keer geregend. Iets wat voor de staat California meer dan welkom is in de droogste winter sinds ze dat bijhouden (1870 oid). Voor ons betekent het dat we binnen moeten lunchen en buiten een trui of vest aan moeten. Zwaar afzien en er lijkt nog weinig verbetering in te komen de komende week.

Bij IBM gaat alles verder prima, vorige week goede resultaten behaald. Deze week hopelijk dermate goed dat we samples naar Singapore kunnen sturen om ze te laten testen (waarschijnlijk volgende week dus). Vorige week binnen 15 uur met zowel Singapore (+14 uur) en Nederland (+9 uur) geskyped, beide keren interessante en positieve gesprekken. Ik heb nog 2 maanden te gaan en hoop dat ik wat positieve bijdragen kan leveren aan het geweldige onderzoek dat hier wordt gedaan.

• 04 Februari 2014 - 08:19

Kim Derkink:

Nog steeds jaloers!!!!!! Hahaha geniet er nog van, en succes met je werk. Wie weet sleep je nog een Nobel prijs binnen....:)

• 04 Februari 2014 - 08:35

Rinie Lubbers.:

Mooi te lezen dat het onderzoek vorderingen boekt, en dat je van alles geniet...ga zo door,

groetjes uit Deurningen...de rest en Rinie!!!

• 07 Februari 2014 - 19:04

Renate:

Hee Roy,

"Vakantie" vieren en dan ook nog resultaat behalen. Dat klinkt goed!! Veel plezier en succes, Renate