druk druk druk - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu druk druk druk - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Roy Lubbers - WaarBenJij.nu

druk druk druk

Door: Roy

Blijf op de hoogte en volg Roy

14 Maart 2014 | Verenigde Staten, San José

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Vooral deze week, maar ook de weken daarvoor, ben ik steeds drukker met mijn stage. Het einde zit er aan te komen en we willen toch wel erg graag resultaten zien. Alles op alles zetten om toch met een positief gevoel dit hoofdstuk af te sluiten. Ik werk nu 10-11 uur per dag en vaak ’s avonds nog wat aan mijn verslag werken, dus tijd voor deze blog had ik even niet.

Maar goed, genoeg gezeurd. Ik eindigde mijn vorige verhaal met dat ik die zondag naar San Fran zou gaan om daar wat rond te fietsen. Dit hebben we ook gedaan. Robin kwam aan het einde van de ochtend bij me met zijn auto en ‘fietsendrager’. Dit is werkelijk het meest gammele hobbyding dat ik ooit heb gezien, maar hij heeft zijn taak uitstekend volbracht. Eenmaal in San Francisco aangekomen zijn we over de Golden Gate Bridge naar Sausalito gefietst, een klein stadje aan de overkant van het water. In de stralende zon en harde zijwind over de brug fietsen is echt een must. Toen we eenmaal aan de overkant waren, zagen we vanaf de zee een grote mistbank op komen zetten. Binnen 10 minuten was de brug verdwenen in de wolken en was ook de skyline van San Francisco niet meer te zien. Heel bizar hoe snel dat ging. De brug lijkt ook een stuk langer dan wanneer je er overheen rijdt (bijna 3km) en op de terugweg kwamen we er achter dat hij ook wel een stukje hoger boven de zee/baai hangt dan we de heenweg merkten, zo’n 227 meter.
De terugweg moesten we dus door de mist en dat was wel een flink stuk kouder. We hoorden veel scheepshoorns, logisch ook, want we konden het water niet eens zien vanaf de brug..
De week daarna was het erg slecht weer, veel regen en relatief koud. Gelukkig is het sinds vorige week weer stralend zonnig en kunnen we weer buiten in de zon lunchen :)

Als laatste zijn we vorig weekend ook nog naar een basketball wedstrijd geweest. Met de auto naar het station (anderhalf uur) en vervolgens nog drie kwartier met de trein, waar je in Nederland dan zo’n beetje overal in het land terecht kunt komen, zijn dit soort afstanden/tijden hier allemaal heel gewoon. De wedstrijd was leuk om een keer te zien en het was erg gezellig. Al zal ik het business model van Amerikaanse sportevenementen nooit begrijpen. 12$ voor een pint bier, hoe verzin je het!
Nog twee weken te gaan. Hopelijk krijg ik mijn werk zo goed als af in de komende week, zodat ik de laatste week wat tijd heb om met Carwyn wat te ondernemen en om alvast wat dingen te regelen voor onze vakantie. Maar dat zien we dan wel.

Oh ja, voor de mensen die het nog niet gelezen hebben. Er staat een stukje over mijn stage hier in de USA in het UTNieuws: http://www.utnieuws.nl/nieuws/59780/Paprika_duurder_dan_vier_liter_cola

  • 16 Maart 2014 - 14:57

    Oma Lulof:

    Hoi Roy, wederom met veel plezier je reisverslag gelezen.Nog een paar weken en de stage zit erop en openlijk met een goed resultaat, wel spannend toch.
    Geniet daarna van de trektocht door Amerika en pas goed op jezelf.
    Heel veel plezier en blij je weer te zien binnenkort.groetjes. Oma lulof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 9577

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 27 April 2013

Stage in California!

Landen bezocht: